סוגי מנעולים לדלתות- מה חזק יותר?

דלת הבית היא אמצעי הגנה חשוב ששומר עלינו אם אנחנו בבית ועל החפצים שלנו. בשנים האחרונות יצאו לשוק מנעולים חדשים ומתוחכמים ונשאלת השאלה אילו מנעולים הם באמת אמצעי הגנה יעיל וחזק יותר בפני פורצים וגנבים. מנעולים לדלתות אנחנו רואים בכל מקום, בין אם בבית הפרטי שלנו, בין אם במקום העבודה או במוסדות ציבור והם כאמור המגן המשמעותי ביותר בפני מי שעלולים לנסות לפגוע בנו או ברכוש שלנו.

כל זה ועוד הרבה מידע נוסף על מנעולים וסיגיהם ניתן ללמוד בקרוס מנעולנים, אשר אינו יקר ונמשך זמן לא רב יחסית למקצועות אחרים.


קורס מנעולנים

צילינדר- הטיפוס המוכר ביותר
סוגים שונים של מנעולים מותאמים לדלתות שונות ולכן בבחירת מנעול לדלת חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מוסמכים, מקצועיים, אמינים ובעלי ניסיון, שיסייעו להתאים את המנעול הנכון לדלת המתאימה. המנעול הנפוץ ביותר הוא מנעול מסוג צילינדר שבו סדר מסוים של פינים שמסתובבים בעזרת המפתח כך שהמנעול ייפתח. סוג אחר הוא מנעולי תלייה שהם מנעולים חזקים שמותקנים בתוף חלל המנעול ומשום כך קשה מאד לשבור אותם.
מנעולי תלייה ומנעולים חשמליים
מנעולי תלייה לדלתות מחברים בין טבעת אחת לשנייה, ובעיקר ניתן למצוא אותם בשערים חיצוניים ובדלתות מחסנים. מנעולים אלו ידרשו על פי רוב מפתחות משוננים, אם כי ישנם מנעולי תלייה שפתיחתם דורשת מפתחות מתוחכמים יותר.מנעולים חשמליים שמופעלים בדלתות וגם בכספות על ידי מנוע חשמלי ומנגנון אלקטרוני ייפתחו רק בעזרת קוד מסוים. קוד זה הוא רצף מספרים ו/או אותיות שמוטבעים על פס מגנטי או מתוכנתים במחשב שמקושר למנעול.
מנעולים חבויים
מנעולים כאלו נמצאים בשימוש בעיקר באינטרקום או דלתות שבהן נדרשת בקרת כניסה מוקפדת. בדלתות עץ, מתכת או הזזה נמצא על פי רוב מנעול חבוי שממוקם בתוך הדלת, כך שלא ניתן לראות אותו. חלק מהמנעולים החבויים מצוידים במנגנון שמאפשר פתיחה רק מכיוון אחד. היתרון שלהם הוא בשמירה על האסתטיקה של הדלת ובכך שהמנגנון אינו חשוף לעיני כל.
מערכות מיגון מתקדמות
בדלתות פלדה לעומת זאת נעשה שימוש במערכות מיגון מאסיביות שבהן נכללת גם דלת הפלדה שבנויה שתי שכבות פלדה שביניהן חומר מבודד וגם המשקופים. מנעולים כאלה יכללו מנגנון רב זרועי, שמחזיק יחד את הדלת ואת המשקופים. מנגנונים אלו משמשים בעיקר בכספות ובמקומות רגישים במיוחד שדורשים אבטחה מוקפדת יותר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה