קורס חשמלאי מעשי


צרכי אדם בחשמל בחיי יום יום מכתיבים את הצורך במקצוע מבוקש זה. קורס חשמלאי מעשי מהווה שלב ראשון בהכשרת חשמלאים ופותח אפשרויות רבות למעוניינים לפתוח קריירה בתחום חשמל. ללמוד מקצוע חשמלאי מעשי ניתן ללא רקע קודם בחשמל כשדרישה מינימאלית של אגף לרישוי חשמלאים היא 10 שנות לימוד.




מטרת קורס חשמלאי מעשי היא לתת רקע בסיסי תיאורטי ומעשי למשתלמים ולהכשיר אנשי מקצוע לעבודות במתקני חשמל במתח נמוך. בשלב ראשון עם סיום הקורס יקבלו תלמידים רישיון חשמלאי עוזר המהווה כרטיס כניסה לתחום רחב זה. רישיון חשמלאי עוזר מסמיך לעבודות בחשמל תחת פיקוח חשמלאי בעל רישיון גבוה יותר, כלומר מחשמלאי מעשי ומעלה. לאחר תקופת ניסיון של שנתיים ניתן לקבל רישיון של חשמלאי מעשי.

ניתן לקצר בתקופת ניסיון לקבלת חשמלאי מעשי ע"י המשך לימודים לרמה של חשמלאי מוסמך שאורך עוד כשנה , כי אז בסיומו (כעבור שנה אחת) ניתן כבר לקבל רישיון חשמלאי מעשי ולאחר השלמת ניסיון של שנתיים כנדרש על פי חוק החשמל לישראל רישיון חשמלאי מוסמך.

נושאי לימוד בקורס חשמלאי מעשי מוגדרים בתוכנית לימודים של אגף ההכשרה של משרד הכלכלה והקורס נערך בפיקוחו. טרם הרשמת המתעניין לקורס חובה לוודא שלמוסד לימודי שמציע קורס חשמלאי מעשי יש אישורי פיקוח של משרד הכלכלה, אחרת אגף לרישוי חשמלאים לא יכיר בלימודים בקורס לצורך הנפקת רישיון חשמל. תוכנית לימודים מבוססת על 516 שעות לימוד שמתפרסים על פני שנה אחת בקצב של שני מפגשים בשבוע. לימודים בדרך כלל מתקיימים בשעות ערב בין השעות 17:00 עד 21:00

מוסדות לימוד שמתמחים בתחום יציעו לתלמידי קורס חשמלאי מעשי המשך רציף של לימודים לרמת חשמלאי מוסמך שיאפשר להם מסלול קצר ביותר להתקדמות בדרגות חשמלאים וקבלת רישיונות בהתאם. כדאי למתעניינים לוודא שלמוסד לימודי אכן קיימים מסלולים הנ"ל להמשך רציף של הלימודים, דבר שיסייע בבחירת המוסד ויכסוך זמן רב בקידום בדרגות חשמלאים.


צוות האתר www.studychoice.co.il חקר את הנושא מבחינה מקצועית ומציע לנרשמים באתר רק מוסדות לימוד העונים לקריטריונים הנ"ל, דבר שיסייע למתעניין בלימודי חשמל לבחור במסלול יעיל ביותר וקצר ביותר שמתאים לו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה