קורס הנהלת חשבונות - מה נלמד ואיך מחפשים עבודה ?


לימודי הנהלת חשבונות הם אולי לא תואר שלם או מקצוע של ראיית חשבון, אך לעיתים הוא יכול להיות אפילו טוב ומתאים יותר לסוגים רבים של אנשים. אם כן, מה בדיוק לומדים באותו קורס הנהלת חשבונות ומה עושים עם זה בסיום הלימודים?

מה לומדים בקורס הנהלת חשבונות?
קורס הנהלת חשבונות, אשר אורך לרוב חצי שנה, כולל בתוכו מגוון רחב של תחומים הקשורים לעבודה עם הנהלת חשבונות שוטפת של משרדים, חברות ועוד. כיום, כל עסק, בין אם זו חברה גדולה או משרד של כמה אנשים בודדים, מצריך ניהול נכון של כל הכספים והעובדים בחברה – לכן בוגרי הקורס חשובים כל כך.

במהלך קורס הנהלת חשבונות, עוברים על מספר תחומים עיקריים, ביניהם: חישובים מסחריים, חשבונאות מעשית, חשבונאות פיננסית, תורת המסחר וכן גם עבודה יעילה עם תוכנות המחשב החדשניות והמתאימות לתחום.

לאחר קבלת המושגים הבסיסיים וההבנה לגבי אופי העבודה, עוברים לתחומים מתקדמים יותר, כמו: עבודה עם שיקים, ביטוח, עבודה עם כרטיסי אשראי, חישוב שכר, עבודה מול גורמי חוץ, עריכת דוחות חשובים, ניכיון שטרות ועוד. לקראת סיום הלימודים, מקבלים פרויקט גמר אשר מסכם את כל הלימודים בדרך לקבלת התעודה.

שימוש במקצוע
בסיום קורס הנהלת חשבונות, מגיע שלב חיפוש העבודה. בחיפוש נכון ויעיל ניתן למצוא חברות רבות המחפשות בוגר קורס שכזה, אשר ינהל את כל החשבונות וזרימת הכספים במשרד. כך למשל, ניתן להיכנס אל תוך משרד קטן או אפילו לצוות בחברות גדולות, בהן ניתן גם להתקדם ולהגיע אל עמדות בכירות יותר.

כמו כן, ניתן לעבוד גם באופן עצמאי ולספק שירות לחברות רבות במשק. באמצעות האינטרנט, ניתן להקים אתר אינטרנט תדמיתי בו יפורטו כלל השירותים של אותו בוגר קורס הנהלת חשבונות ולאחר מכן להתחיל לקבל פניות לעבודה עם חברות שונות ואפילו באופן קבוע.

אם כן, תחום הנהלת החשבונות הוא מעניין ואף מהווה קרקע בטוחה באופן יחסי לעבודה קבועה. בנוסף לזה, העבודה בהנהלת חשבונות יכולה להתאים לא רק לאנשים ריאליים אלא גם לכאלו שאין ברשותם תעודת בגרות. עם זאת, חשוב לציין שהקורס דורש נוכחות של כמעט 90% ומעבר בחינה עיונית בסיסית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה